joi, septembrie 24, 2009

Otetul de mere facut in casa (1)

Am vazut anul trecut doua retete de otet de mere facut in casa - una pe blogul Adelei si cealalta pe blogul Elisei si mi-am propus sa fac si eu. Reteta mea e o combinatie dintre cele doua- adica voi folosi pentru fermentat doar suc de mere, si nu mere zdrobite cu apa si drojdie, dar o sa adaug miere de albine.

Astazi m-am pus pe treaba. Am avut vreo 8 kg de mere de toamna, mici si dulci. Am stors sucul la storcator (stoarce merele intregi, asa ca n-a trebuit sa le curat, sa le tai, etc. ) si l-am pus intr-un borcan de sticla la fermentat.


Sunt 4 litri de suc. Am pus borcanul acoperit cu tifon intr-un loc calduros si intunecat.


Dupa ce va fermenta o sa-i adaug 400 g miere de albine si o sa-l mai las pana cand va fi bun de tras in sticle, conform retetei Elisei.

Voi actualiza postarea dupa fiecare etapa :).

update
cum a iesit- aici

Irina

7 comentarii:

  1. Ce frumos... Eu am facut otet din vin, de fapt am avut niste vin din struguri fara adaos de zahar si apa si l-am lasat vreo 2 ani uitat prin beci. Am folosit otetul la muraturi. Din mere fac ai mei otet, au un mar cu mere din acelea padurete, foarte acre, cu pulpa rosiatica, sunt bune numai pentru otet sau muraturi.
    Sper ca esti bine, eu cand eram in ultima luna de sarcina nu prea mai aveam chef de inovatii. Te pupic!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu ador pur si simplu otetul de mere cu miere de albine, il folosesc foarte des in salate, la sosuri sau la carne. E taare bun.... Recunosc ca il cumpar, as face si eu insa storcatorul nostru s-a defectat. Ce marca e storcatorul tau destept ( e fain ca poti pune fructele intregi) si esti multumita de el? Esti harnicuta foc Irina!

    RăspundețiȘtergere
  3. Amalia, n-am idee ce firma e storcatorul, l-am luat cu imprumut de la parintii mei, ca ei nu-l folosesc lol

    Mimi, thanks

    Mari, deocamdata ma simt bine, slava Domnului!

    RăspundețiȘtergere
  4. welcome! your blog looks wonderful! my husband is lithuania and i noticed you are from romania... neighbors :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Irina sunt f curioasa de cum iti va iesi! UIte ca mi-ai dat idee pentru a prepara niste otet sanatos! Domnul sa te ajute sa nasti cu bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Salutare, am vazut produsul final (in articolul nr.2), impresionant :). Recomand urmatorul cocktail, ideal pentru slabit si curatirea organismului in general: otet de mere, 1 lingurita de miere si 200 ml suc de grapefruit.

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.