marți, noiembrie 18, 2008

Mazare cu friganele

Stiu, azi aveam altceva in meniu, dar fiindca toata ziua ne-am plimbat a trebuit sa gatesc ceva la repezeala. Asa ca am tocat doua cepe , am taiat felii cativa morcovi curatati de coaja, si le-am pus la fiert intr-o cratita impreuna cu mazarea, si sare dupa gust. Cand boabele s-au inmuiat am adaugat o lingura de bulion si o legatura de marar tocat, am mai dat cateva clocote si gata. Cand mancarea e un pic racorita se adauga si ulei (de preferat presat la rece).


Intotdeauna mi-a placut sa mananc mazarea cu friganele. In mod obisnuit friganele se fac cu lapte si ou, asa ca a trebuit sa gasesc o solutie de post. Dintr-o franzela alba mai uscata am taiat cateva felii, le-am inmuiat in apa calduta amestecata cu un pic de zahar(cat sa fie dulce)- trebuie sa absoarba apa, dar sa nu se rupa- apoi le-am trecut prin ulei pe-o parte si pe alta, si le-am pus in tava de aragaz, pe hartie de copt, la 200 g. Cand s-au rumenit dedesubt le-am intors cu o paleta de lemn si le-am lasat pana au capatat o culoare aurie. Le-am scos si le-am servit alaturi de garnitura de mazare.

Se pot manca si la desert, pudrate cu zahar si cu scortisoara.


Irina

4 comentarii:

  1. Draga irina daca vrei ca sosul pentru mancarica de mazare sa fie mai gros poti face astfel: o lingura de faina o amesteci cu 3-4 lg de bulion si lasi pe foc sa dea cateva clocote apoi pui peste mazare. Iese delicios si e mai consistent. Iar daca vrei poti sa inmoi feliile de paine in lapte de soia batut cu faina si apoi sa le prajesti. Sper sa-ti fie de folos sfaturile mele. P.S: mancarica de mazare e una dintre mancarurile mele preferate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ina, stiu, dar nu ma omor dupa faina in sosuri. Uneori mai fac si asa, de obicei cand gatesc mazare cu carne.
    Cand ma agit sa gatesc si eu sanatos tu imi spui sa prajesc?hihi Metoda asta o folosesc la snitele de soia, ca sa aiba crusta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai Irina, ce pofta mi-ai facut! :D Mazarea cu friganele a fost unul din deliciile copilariei mele :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Irina stiu ca nu e sanatos insa iti ofeream o varianta :-P Pup!

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.