joi, ianuarie 10, 2008

Balsam de rufe facut in casa



Nu stiu altii cum sunt , dar inca n-am gasit un balsam de rufe de care sa fiu multumita. In plus Teodora are dermatita alergica si, desi clatesc rufele de doua ori, tot i se irita pielicica. Asa ca m-am gandit sa prepar singura balsamul de rufe, si am gasit urmatoarea reteta;
  • 500 ml otet
  • 1 l apa
  • 40 picaturi ulei de lavanda( sau alt ulei de plante, pentru parfum)

Se pun intr-o sticla si se agita bine.

Otetul neutralizeaza Ph-ul alcalin al detergentilor , si este foarte eficient in indepartarea resturilor de detergenti de pe rufe. Pe langa faptul ca acest balsam este sanatos si ecologic, este si foarte ieftin.

Irina

16 comentarii:

  1. Extraordinara idee, acum mi-am dat seama ca mama mea foloseste in loc de balsam pentru par... otetul de mere, de ani de zile. Nici mie nu imi place nici un balsam din comert, reclama e de ele, atat. Si am un ulei de iasomie in casa... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. da, si eu foloseam mai de mult otet de mere pentru par, o sa revin la acest bun obicei.Intentionez, pe cat se poate, sa renunt la chimicale.

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte bun sfat si foarte buna idee :D!

    si eu de la o vreme mi-am caltit parul cu otet de mere, dar l-am si spalat cu sapun de casa...e singura metoda prin care nu ma mai mananca pielea capului, iar cu otetul se elimina mirosul acela specific de sapun de casa :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Irina draga:ai ceva idee pt.o solutie super pt.curatat aragazul si cuptorul?sa fie o sol.naturala asa cum si tu vad ca preferi!multumesc dinainte!pa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna ziua draga mea incearca bicarbonatul de sodiu simplu sau stins cu otet.

      Ștergere
  5. Mariana, cred ca mesajul era pentru cealalta Irina,posesoarea blogului.Eu am primit notificare in mail ca si cum mi-ai fi scris mie.Asa ca o las pe Iri sa-ti raspunda.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mariana, pentru curatat aragazul folosesc o solutie din comert, n-am incercat niciodata ceva preparat in casa :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incercati cu lesie de la fiertul sapunului de casa

      Ștergere
  7. am citit undeva ca bicarbonatul ar fi inlocuitorul ecologic al solutiei de curatat aragazul.

    RăspundețiȘtergere
  8. Chiar cautam un balsam de rufe ecologic. Pe mine ma intereseaza in primul rand sa ramana rufele moi dupa folosirea lui. Raman asa dupa ce folosesc solutia asta? Parfumul chiar nu m intereseaza atat de mult cat sa fie rufele moi.

    RăspundețiȘtergere
  9. Miha, mie mi se par moi, dar ce sa zic?mai bine foloseste odata si vezi ce impresie iti face.

    RăspundețiȘtergere
  10. Irina, am citi cam tarzior reteta, dar se poate folosi si in masina de spalat?

    RăspundețiȘtergere
  11. Si ce cantitate pui ? Multumesc de raspuns :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Ma bucur sa gasesc aceasta reteta. Am un bebe mic si de ceva timp tot incerc sa gasesc un inlocuitor pt balsamul de rufe, mai ales pt ca am auzit ca e f daunator si poate provoca alergii. Abia astept sa il incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna Irina si voua tuturor doamnelor si domnisoarelor,reteta pe care ai propus-o este o idee excelenta,eu folosesc de f. mult timp bicarbonat pt rufe (in masina de spalat impreuna cu detergentul )si pt. aragaz iar daca cumva mi s-a prins un pic mincarea pun putin bicarbonat in ea si o las pina a doua zi ,pui apa si o dai in clocot ,se desprinde singura arsura.o zi buna.pe curind

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.